Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
2
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
3
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
4
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
5
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
6
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
7
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
8
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
9
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
10
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
11
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
12
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
13
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
14
Oslava Dne Ekoškol
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
15
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
16
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
17
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
18
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
19
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
20
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
21
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
22
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
23
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
24
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
25
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
26
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
27
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
28
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
29
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
30
Charitativní sbírka pro fond SIDUS
1
Zdobení stromku
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Ekoškola > O programu

O programu

Ekoškolky pomáhají dětem, učitelům a rodičům udělat ze školky příjemnější, demokratičtější a k přírodě bližší místo k životu.V Ekoškolkách se děti, učitelé a rodiče stávají partnery. Společně zlepšují mateřskou školu a její okolí. Děti se učí samostatně rozhodovat, promýšlet své činy a přebírat zodpovědnost.

"Velké změny začínají od nejmenších."

7 kroků k Ekoškole

V programu Ekoškola se na celém světě osvědčilo postupovat podle metodiky 7 kroků. Jednotlivé kroky dsávají našemu úsilí směr a pomáhají nám uskutečnit pozitivní změny ve školce a jejím okolí.

Ekoškola plakát

4 témata Ekoškoly

Odpady

V rámci tématu Odpady se děti učí, jak mohou vzniku odpadu především předcházet, jak s ním je možné dále pracovat a využívat ho nejen k tvůrčí činnosti. Ve škole pátrají po tom, jaké druhy odpadu třídí, kde mají koše na jednotlivé druhy odpadu a hodnotí vhodnost jejich umístění. Děti také navrhují co by se v tématu Odpady dalo ve škole zlepšit, plánují třídit více druhů odpadu, označují koše nebo třeba tvoří informační materiály pro rodiče.

Jídlo

V tématu Jídlo se děti seznamují, s tím co vše je zodpovědná spotřeba jídla, do které patří i zásady zdravé výživy. Děti zjišťují původ potravin a učí se, proč jsou sezónní potraviny a potraviny z místních zdrojů šetrnější k životnímu prostředí. Samy pátrají, které potraviny mohou získat z blízkého okolí a které se musejí dovézt z daleka. Učí se o důležitosti ovoce a zeleniny pro člověka. Pokud je to možné, spolupodílejí se na zakládání záhoků a učí se pěstovat bylinky, zeleninu či ovoce. Zjišťují, jak lze vypěstované "dobroty" využít v kuchyni.

Prostředí školy

V rámci tématu děti zkoumají vnitřní i vnější prostředí mateřské školy. Pátrají z jakých materiálů jsou jejich hračky, nábytek a herní prvky na zahradě vyrobeny. Počítají, kolik mají rostlin, zjišťují, kdo je zalévá. Hledají možnosti, jak se do péče o rostliny zapojit. Vyjadřují se k tomu, co se jim líbí, nebo co by chtěly ve školce a v jejím okolí změnit. Navrhují výzdobu školky (kde je nejlepší místo pro nástěnku, či obrázky) či úpravy zahrady.

Voda

V tématu Voda děti pochopí význam vody a proč je důležité vodou šetřit. Dozvědí se, odkud se bere voda v kohoutku, v jejich škole a kam putuje voda odpadní. Zamýšlejí se nad rozdílem mezi vodou z kohoutku a vodou balenou. Seznamují se s principy šetrného úklidu. Děti ve škole zjišťují, jak velkou mají spotřebu vody, jakou vodu pijí (kohoutkovou nebo balenou) a jaké čistící prostředky se ve škole používají. Navrhují, jak vodou ve škole šetřit.