Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1 2
Naše cesta k Ekoškole
3
Naše cesta k Ekoškole
4
Naše cesta k Ekoškole
5
Naše cesta k Ekoškole
6
Naše cesta k Ekoškole
7
Naše cesta k Ekoškole
8
Naše cesta k Ekoškole
9
Naše cesta k Ekoškole
10
Naše cesta k Ekoškole
11
Naše cesta k Ekoškole
12
Naše cesta k Ekoškole
13
Naše cesta k Ekoškole
14
Naše cesta k Ekoškole
15
Naše cesta k Ekoškole
16
Naše cesta k Ekoškole
17
Naše cesta k Ekoškole
18
Naše cesta k Ekoškole
19
Naše cesta k Ekoškole
20
Naše cesta k Ekoškole
21
Naše cesta k Ekoškole
22
Naše cesta k Ekoškole
23
Naše cesta k Ekoškole
24
Naše cesta k Ekoškole
25
Naše cesta k Ekoškole
26
Naše cesta k Ekoškole
27
Naše cesta k Ekoškole
28
Naše cesta k Ekoškole
29
Naše cesta k Ekoškole
30
Naše cesta k Ekoškole
1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Knihobudka

Knihobudka



"Společné čtení, lepšího nic není..."

Ve 4.třídě – Housenkách se tento projekt, pro jeho úspěšnost, již několikátým rokem opakuje. Jeho cílem je probudit v dětech vztah ke knihám a mluvenému slovu.

Vznikl spontánně při návštěvách knihovny Opatov a při stále se rozvíjející spolupráci s p. knihovnicí Danielou Jelínkovou, která připravuje skvělé celoroční programy pro děti.

Pravidelně každý měsíc se děti seznámily v knihovně s jednou kapitolou z knihy D.Fischerové – Duhové pohádky. Po poslechu následoval vždy jiný tematický úkol k přečtenému. Děti se také těšily na volné prohlížení knih v knihovně. Po každé návštěvě jsme odnášely knihy vybrané dětmi do MŠ.

Projekt obsahuje také celoroční četbu v MŠ. Kniha Františka Nepila – Já, Baryk, která je rozdělená do 12 kapitol, popisující Barykovy příhody během čtyř ročních dob. Děti si vyzdobily obálky, do kterých si jednou měsíčně ukládaly ilustrace k přečtené kapitole. Samy si ke konci roku počítaly obrázky v obálkách a hlídaly si, zda jim některý nechybí. Během školního roku jsme v MŠ přečetly na pokračování 10 dětských knih a několik encyklopedií (s tématy Vesmír, naše Země a živá a neživá příroda – dle výběru dětí). Po přečtení každé dětské knihy jsme společně vyráběli plakát ke knize. Plakáty nám zdobily třídu a na konci školního roku se děti těšily na závěrečné losování, kdo si který plakát odnese domů na památku.

Při práci s knihou se snažíme o rozvíjení dětské fantazie – doplňováním různých pokračování příběhu. Nebojíme se během čtení (ve vhodných okamžicích) nechat děti vstupovat svými postřehy do děje nebo i pohybově ztvárnit přečtené. Opakováním děje předchozích kapitol rozvíjíme samostatný mluvní projev, slovní zásobu a paměť.

V letošním školním roce bychom rádi projekt Společné čtení rozšířili o školní Knihobudku - přečti a vrať nebo přines jinou knihu.

Rodiče a přátelé naší MŠ mohou darovat dětské knihy do naší knihovny a na oplátku si vzít dětské knihy, které neznají a budou v MŠ k dispozici.

Rádi bychom tímto projektem podpořili i vaše chvíle strávené s dětmi u knihy.

Užívejte jako my radost ze společného čtení.

Za výtvarné zpracování loga a záložky patří velké poděkování panu Tomáši Bachtíkovi - LineArt Group a.s., který náš projekt Knihobudka podporuje. Děkujeme!

Zapsala

Petra Bílková, DiS.